Här finner jag ro

Om mig

tisdag 2 april 2013

En inspiratör!

Jag hoppas alla har haft en skön och härlig påsk. Själv har jag farit och flängt en del men det har varit skönt att vara ledigt.
Jag tillbringade påskdagen och annandag påsk i shoppinglandets mekka Ullared. Härligt ställe med mycket bra shopping. Vi kom hem med många sprängfyllda kassar och ganska många tusenlappar fattigare:)

Idag började skolan igen. Nu börjar den praktiska delen av PT-utbildningen komma igång. Idag hade vi en extern föreläsare som pratade om PT yrket. En mycket inspirerande kvinna som heter Carolin Helt. Hon driver ett gym i Nässjö. Hon är PT, massör och kostrådgivare. Så himla intressant att höra henne prata. Hon utstrålar en sådan glädje och energi! Jag ville bara höra henne prata mer och mer. Hon är ett typisk exempel på att kvinnor kan. Det gäller bara att våga och tro på sig själv. Hon har lagt ner mycket tid och engagemang på att komma dit hon är idag. Hon är en person som verkligen kan fånga en publik. Vi satt alla och bara lyssnade och visste inte vad vi skulle fråga om. Hon lyckades trollbinda oss. Imorgon kommer denna fantastiska människa tillbaks och pratar om kost och mer träning. Jag kan knappt vänta tills jag får höra mer om hennes erfarenhet och olika tankegångar. Hon är verkligen en sådan människa som kan inspirera och ge energi. Så kul att få ha henne som en inspiratör i mitt liv just nu!
Carolin bloggar på kurera. Läs gärna hennes blogg
http://kurera.se/carolin-helt/

Jag måste dock säga att dagens föreläsning av Carolin var även en väckarklocka. Hon fick mig att inse att om jag ska jobba inom detta yrke så måste jag var påläst och kunna väldigt mycket. Det gäller att plugga anatomi och lite annat för att kunna känna sig säker på sin sak. Jag måste ta ställning till vad jag verkligen vill jobba mest med och sen läsa in mig på det. Det går inte att kunna lite av varje för att jobba som PT.
Ja ännu mer funderingar i mitt lilla huvudet. I eftermiddag har jag även suttit och försökt plita ner lite av min certifieringsuppgift till massagen. Mycket att skriva just nu alltså men till slut så knyter jag nog ihop säcken.

Solen skiner och energin fylls på så det ska nog lösa sig. Våren är snart här! Ikväll blir det crosstraining och jag hoppas på ett gött pass.

Ha en skön tisdagskväll!

1 kommentar:

  1. Ja Carro är verkligen en inspiratör och en härlig människa, lite som en ängel full av energi! =)

    SvaraRadera