Här finner jag ro

Om mig

tisdag 8 december 2015

Tiden finns alltid!!!

Det finns många ursäkter för att inte träna.
Jag lovar jag kan dem alla och har använt mig av dem under många år.
Skillnaden idag mot hur det var för ca 5 år sedan är att jag tar mig tid att träna för jag vet att jag mår så mycket bättre efteråt.

Hemmaträning funkar alltid när tiden är lite knapp eller energin och lusten inte är så hög.
20-30 min har alla ingen snack om saken!!

Eftersom min höst har kantats av mycket förkylning så är jag lite försiktigt med att gå för fullt med träningen. Jag har börjat lite lugnt och låter kroppen vakna igen. Det har blivit lite gym, löpning och hemmaträning den senaste veckan och kroppen känns ok. Igår kändes det som förkylningen var på gång igen men det verkar som löpningen skrämde iväg den.

Ikväll körde jag en snabbt och bra pass här hemma. Jag hade tänkt att vila men när Manne drog ut med hunden på en löparrunda kände jag att jag kunde träna medans han var ute och sprang.
Det blev en WOD som jag gillar och som är effektiv och enkel. Det krävs inte så mycket redskap.

20 Chins TRX
30 puch-ups
40 sit-up
50 squat

5 varv

ca 22 min var jag klar och kunde strecha och köra lite rörlighet och på 30 min fick jag ihop ett riktigt bra och svettigt pass.

Som sagt tiden finns alltid! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar